Pe piata specializata in cutii de viteze automate sunt mai multe tipuri, producatorii auto, incercand fiecare in parte prin diferite mijloace sa isi faca cutia de viteaza ce sa poata fi considerata ca cea mai durabila, sa fie cat se poate de eficienta si nu in ultimul rand, o cutie avand un consum redus de carburant. Un alt aspect in cazul pieselor e acela ca se vrea ca orice automobil sa necesite cat se poate de putine reparatii ale cutiei de viteze automate.
Tipuri de cutii automate de viteza
Unul din tipurile cutiilor de viteza si care este apreciata pe piata de specialitate, e denumita multitronic. Aceasta reprezinta o cutie care a fost dezvoltata de Audi, o cutie cu cate 6 trepte si care a fost imbunatatita ulterior prin trecerea la a 7-a treapta, fiind considerata ca foarte eficienta si tinand cont de cat de mult poate sa apasa soferul pe acceleratie.Conform specialistilor, ea nu este cutie eficienta, fiind remarcata in primul rand schimbarea de trepte care trebuie sa fie facuta in mod continuu, si relativ devreme, de cea a conducatorul auto care poate sa aiba impresia ca pleaca incepand de la 800 rpm respectiv 0km/h si poate ajunge chiar si aproape de 2000 rpm respectiv 50km/h, accesand doar o singura treapta. In acelasi timp, este considerata ineficienta la depasiri, avand o latenta mare, si cand este calcata la maxim acceleratia, acest lucru da impresia ca se poate incurca in trepte, soferul fiind nevoit sa treaca in treptele inferioare, in felul acesta pierzand destul de mult timp pana se va decide care e treapta in care ramane.
Tipul de cutie de viteze care este denumit – tip tronic reprezinta o cutie automata care are posibilitatea selectiei manuale a treptelor, si dupa spusele specialistilor, o cutie de acest fel e folosita intr-o scara larga desi producatorii i-au dat un cu totul alt nume in piata de profil a pieselor autoturismelor.
Cutia de viteze – easy tronic reprezinta un tip de cutie care a fost dezvoltata de Opel, dar multi au confundat-o cu una automata care e de tip tiptronic. Aceasta nu e o cutie automata ce este considerata a fi tipica, nu utilizeaza un convertor de cuplu, dar e de fapt o cutie manuala clasica ce este actionata impreuna cu ambreiajul, folosindu-se in acest scop motorasele electrohidraulice.
Avantajele acestei nu vor afecta performanta masinii, putand chiar sa duca la scaderea consumul in comparatie cu cutiile automate clasice ce sunt caracterizate de cresterea acestui consum, si faptul ca nu are convertor de cuplu este practic un avantaj, piesa defectandu-se cu precadere la cutiile automate acest lucru ducand evident la executia reparatiei cutiei automate de viteze.
Tipul acesta de cutie poate relativ repede sa schimbe treptele, mai rapid chiar decat o cutie manuala dar nu mai rapid decat in cazul unei cutii ce are doua ambreiaje. Utilizarea acesteia este similara cu a tiptronicului, ea avand atta un mod automat cat si unul mod semi-automat. Aceasta cutie nu are mod parking, putand sa fie lasata practic in viteza, ceea ce constituie inca un plus de luat in calcul.