Stiri de Ultima ora

Comunicate de Presa de ultima ora

Afaceri

Structura interna a cutiei de viteze in general

Cutia de viteze este a doua componenta a unui autoturism dupa motor. Aceasta este printre cele mai complexe mecanisme din intreaga masina, exceptand motorul. Tocmai datorita acestei complexitati, cutia de viteze permite sa obtina viteze mai mari de deplasare a autoturismului, fara a mari turatia motorului. Echipa reprezentata prin siteul www.cutiivitezezf.ro este prezenta pe piata de piese viteze inca de acum 20 de ani, oferind clientilor sai cele mai bune servicii de service dar si piese de schimb.

Structura unei cutii de viteze, include un sistem complex de roti zimtate precum si mecanisme de comutare, ce are rolul de a selecta vitezele. Pentru a intelege mai bine de ce piese viteze aveti nevoie in caz de urgenta, va vom detalia pe scurt rolul si semnificatia componentelor dintr-un model standard de cutie de viteze.

Structura celor doua axuri

Canelurile de pe axul principal de intrare in cutia de viteza sunt acele striatii paralele de pe capul axului si corespund striatilor interioare ale discului de ambreaj. Acestea au rolul de a transmite miscarea discului de ambreaj la axul cutiei de viteze.

Pinionul primar al primei trepte de viteza este ca si celalalte pinioane primare, in contact permanent cu pinioanele secundare, aflate pe axul secundar al cutiei de viteze. Dupa pinionul primar al treptei 1, gasim tot pe axul principal si pinionul primar al treptei de marsalier. Dupa acest pinion, mai intalnim si pinionii primari ai treptelor 2 si 3.

Cele mai predispuse piese viteze la uzura si deteriorare

Furca de cuplare a treptelor 2 si 3 este un dispozitiv mai complicat, datorita faptului ca aceasta este cea care face cuplarea dintre treapta a III-a si a IV-a. La fel ca si furca pentru treptele I si II gasite pe axul secundar, aceasta pune in miscare un manson de cuplare. Insa lucrurile nu sutn chiar atat de simple, deoarece cuplarea trebuie facuta in sincron cu miscarea de rotatie a rotilor zimtate, atat pe parte dinspre viteza 1 sau 3 cat si pe partea cu viteza superioara, exista un set de inele zimtate ce au rolul de a cupla si sincroniza miscarea rotilor. Practic, aceste inele sunt puse in functiune atunci cand are loc o schimbare a vitezei. De la selectia vitezei dorite prin actionarea manetei schimbatorului, pana la efecturea in sine a trecerii la viteza este necesara mai intai sincronizarea si apoi cuplarea in treapta a pinioanelor secundare. Durata de timp in care are loc acest proces de sincronizare si comutare fiind undeva pe la sapte zecimi de secunda.

Ei bine, aici apar cel mai des situatiile in care este necesara inlocuirea de piese viteze, deoarece aceste inele de cuplare si sincronizare sunt cele mai expuse uzurii si deterioararii. Este evident ca nu numai aceste piese viteze sunt supuse riscului, foarte des am avut operatiuni de schimbare a tijei de selectie, care trimite miscarea manetei schimbatorului de viteze la furcile de cuplare a vitezei.

Echipa noastra va sta la dispozitie pentru informatii dar si servicii complete de schimbare piese viteze, dar si service competent pentru cutii de viteze. Va asteptam.

LEAVE A RESPONSE

Your email address will not be published. Required fields are marked *