Activitatea cotidiană a oricărui agent economic modern nu poate fi limitată la producerea și distribuția unor bunuri și/sau servicii. Activitatea presupune mult mai mult de atât: o evidență contabilă bine pusă la punct, un management eficient, angajați pe termen lung și așa mai departe. Pentru oricare dintre aceste probleme firmele de consultanță în afaceri oferă soluții profesionale pe care să le aplice agentul economic în firma sa. Consultanța în afaceri presupune rezolvarea problemelor dintr-o entitate economică prin soluții creative. Toate aceste soluții sunt propuse de consultant în cadrul consultanței în afaceri și apelarea la ajutor nu înseamnă că un agent economic este incapabil să gestioneze problemele ci o abordare inteligentă de a găsi cât mai rapid soluții pentru a repune afacerea în mișcare.
Mediul economic actual impune acestor societăți dezvoltarea unui sistem de comunicare cu mediul, cu piața pe care ele acționează, prin care se urmărește, printre altele:
– monitorizarea atentă a consumatorilor potențiali, a intermediarilor și a concurenței;
– influențarea comportamentului de cumpărare și de consum;
– sprijinirea procesului de vânzare.
Toate aceste activități, cu obiectivele și mijloacele specifice de acțiune, formează politica promoțională, componenta fundamentală a politicii de marketing a oricărui agent economic modern. Includerea politicii de promovare în mixul de marketing este justificată prin rolul decisiv pe care acțiunile de promovare îl au în comercializarea mărfurilor și serviciilor. Așadar fiecare entitate economică trebuie să își promoveze cât mai bine produsele și serviciile. În cadrul consultanței în afaceri sunt discutate și aceste aspecte care sunt printre cele mai importante. Fără o promovare adecvată produsele sau serviciile nu pot fi vândute, consumatorii nu vor ști de ele și profitul va fi insufucient pentru a se acoperi cheltuieli importante. Așadar atunci când un agent economic accesează serviciile de consultanță în afaceri, consultantul va analiza toate elementele cheie ale afacerii și, pe baza acestei analize va identifica elementele care au cauzat problemele și, va propune soluții adecvate.
Nu este însă de neglijat nici costul pe care îl implică aplicarea politicilor de promovare, acestea fiind considerate printre cele mai costisitoare componente ale strategiei de marketing. Cu toate acestea există soluții de promovare pentru firmele aflate la începutul activității care nu sunt atât de costisitoare precum campaniile publicitare televizate și așa mai departe. În cadrul consultanței în afaceri, conform unui buget propus pentru pornirea afacerii se vor propune soluții pentru promovarea afacerii.
În cazul firmelor de mici dimensiuni, cu o forță financiara limitată, se poate utiliza un sistem de comunicație unidirecțional, format dintr-un număr mic de componente. Prin consultanță în afaceri se vor găsi soluții pentru toate problemele pe care le-ar putea întâmpina pe parcursul activității afacerea nouă.
Majoritatea agenților economici aplică însă un sistem de comunicație mult mai elaborat, care să poată oferi informații elocvente referitoare la: cine, ce spune, pe ce canal, cui și cu ce efect.
Cu toate acestea, la începutul activității este mult mai recomandat ca să se pornească cu pași mici dar siguri urmând ca în timp să se dezvolte din ce în ce mai mult până ce se ajunge la nivelul de dezvoltare dorit. Așadar este foarte important ca încă de la început să se apeleze la firme de consultanță în afaceri pentru a putea găsi cele mai bune soluții de promovare dar și pentru alte probleme cu care se confruntă entitatea economică.
Pentru informatii suplimentare accesati WWW.tpa-horwath.ro